vrijdag 16 september 2011

Dit hoop ik ook nog te kunnen op die leeftijd !!

http://www.youtube.com/watch?v=gip5sjGy8pM

Het is dus toch waar: Yoga houd je jong.
Ik heb met een glimlach om mijn mond zitten kijken en luisteren.
Zoiets stimuleert mij en ik denk met mij vele anderen. Het is soms net dat duwtje wat je nodig hebt als je twijfelt of je iets wel of niet zou doen.
Ik herinner mij nog zo'n verhaal. Er was eens een 98 jarige Afrikaan bij Oprah Winfrey in de show.
Hij was in zijn jeugd ....
tot in zijn volwassenheid nog slaaf geweest, had nooit leren lezen en schrijven.
En op 92 jarige leeftijd is hij dat alsnog gaan doen !! Zeg nou zelf, zouden wij, in ieder geval heb ik die neiging, niet zeggen daar begin ik niet meer aan, wat heeft dat voor zin?
Maar het verhaal is nog niet afgelopen. op 98 jarige leeftijd heeft hij nog zijn autobiografie geschreven.
Dit verhaal heeft mij toen zo geraakt dat ik mij toen heb voorgenomen, niets meer niét te doen vanwege mijn leeftijd.
Zo kunnen we leren van al die bijzondere mensen om ons heen en dat hoeven echt niet allemaal grote Meesters te zijn.

1 opmerking: