zaterdag 4 september 2010

chakracursus

Sinds enkele jaren geef ik chakra cursussen. Dit vanuit de klassieke yogafilosofie aangevuld met westerse psychologie en kennis. Een fantastisch mooie cursus om te geven. Een jaar lang intensief met een groep bezig zijn met yogahoudingen, meditaties, visualisaties en andere oefeningen. Het is een geschenk om te mogen geven en te mogen zien hoe mensen groeien in dat jaar. Er gebeurt veel binnen zo'n jaar, velen zeggen dat ze zelfbewuster  zijn geworden, dat ze 'gegroeid zijn' en dat ze duidelijker durven te kiezen voor zichzelf.
In zo'n jaar bouw je een band op met de groep die binnen een gewone wekelijkse yogales toch anders is, met het gevolg dat na dat jaar het altijd weer een beetje verdrietig voelt om afscheid te nemen. Iedere groep heeft zijn eigen sfeer en groepsdynamiek waar ikzelf ook steeds opnieuw weer van leer. Je gaat tenslotte samen een jaar 'op pad'.
Ik ben nu weer bezig met de voorbereidingen voor de cursus die 22 september van start gaat, want ook de inhoud van zo'n cursus groeit mee, wat dan vooral weer met mijn eigen groei en inzichten te maken heeft.

4 opmerkingen:

  1. Wat moet dat mooi zijn,zo'n cursus.Ik neem aan,dat jullie van elkaar leren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt mij ook prachtig, zo'n cursus. De ervaringen die je opdoet en de groepsdynamiek.
    Heel veel succes en plezier met de komende cursus.

    Liefs, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om op dit blog te komen, weer een pareltje gevonden!

    Ik blijf graag bij je lezen, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze cursus 2 jaar geleden gedaan, en ik miet gewoon zeggen dat het een aanrader is.

    BeantwoordenVerwijderen