woensdag 17 augustus 2011

STILTE

Vandaag heb ik een 'Stilte' dag. Geïnspireerd door Mahatma Gandhi die gedurende een langere periode in zijn leven wekelijks een stilte-dag hield.

Het niet spreken is niet moeilijk, dat gaat vanzelf, ben dan wel alleen thuis vandaag.
Maar ooo ooo wat wordt ik geconfronteerd met al dat denken in mijn hoofd! Door de stilte, geen tv geen radio, niet spreken, geen computer behalve dit korte moment, wordt het eens zo duidelijk hoeveel gedachten er door mij dwalen. Wat mij allemaal bezig houdt, hoe snel er een mening of oordeel is, dat ik onrustig ben. Maar ook dat de wil er is om mij naar de rust en de liefde te richten, dat dit soort dagen mij inspireert en verrijkt.

Ik vul de dag met yoga en meditatie, yoga nidra, het lezen van spirituele literatuur en pranayama.
En schenk extra aandacht aan gezonde eenvoudige voeding.
Er heerst een gevoel van tevredenheid! Ik hoef niet meer, dit is goed.


2 opmerkingen:

  1. Wat had ik deze dag met jou willen ruilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Misschien moet ik dat ook eens proberen. Maar dan moeten wel eerst alle kinderen eindelijk weer naar school zijn. Anders is de stilte kansloos.

    BeantwoordenVerwijderen