zondag 1 augustus 2010

yoga

Mijn beroep is yogadocente, mijn leven is yoga.
Yoga is mijn manier van leven, althans dat probeer ik en om jullie eerlijk de waarheid te zeggen vergeet ik het met regelmaat.

Maar wat is yoga dan eigenlijk?
Het meest bekend is yoga middels hatha-yoga, de yoga van allerlei lichaamshoudingen.
Maar het is zoveel meer, het is een keuze die je maakt voor een manier van leven die je helpt om bij je innerlijke kern te komen. Om te groeien tot een tevreden en liefdevol mens. Stap voor stap ga je op weg, de yogahoudingen helpen je hierbij net als de meditaties en de pranayama’s (ademoefeningen). Het is een bewustwordingsproces van hoe je in het leven staat, wat je reacties’s meestal zijn, bewustwording van de eindeloze gedachtestromen en de onrust die dit met zich meebrengt.
Je leert je aandacht naar binnen te richten, wat geen gemakkelijke opgave is in deze wereld waarin onze zintuigen door zoveel flitsende beelden, geluiden, mogelijkheden, hebbedingen enzovoorts naar buiten getrokken wordt.


Er zijn nog wel plekken waar het stil is en waar je tot rust komt,
maar er gaat niets boven de stilte en de rust in je diepe zelf.

3 opmerkingen:

  1. het ziet er echt heel mooi uit, zeker word ik volger, morgen zal ik alles zorgvuldig lezen
    en ik ben benieuwd wat er allemaal op komt
    anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne,
    Wat een prachtige foto's op jouw blog!!
    Dank je wel voor de tip over Greenpeace. Ik ga zeker kijken.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal je zeker volgen.
    Zelf zit ik op Do-in (Japanse yoga)al een paar jaar.

    BeantwoordenVerwijderen