donderdag 12 augustus 2010

Het wonder dat 'leven' heet

Eergisteren schreef ik dat ik blij was met ons volkstuintje!

Maar de blijdschap die ik nu voel gaat álles te boven; dit intense geluksgevoel gevuld met liefde en een diep ontzag voor dit wonder doet al het andere verbleken !
Ik ben voor de 2e keer Oma geworden. Het is een meisje zóó lief en teder. Wat ben ik dankbaar dat ik zoiets moois mag meemaken. Woorden voor dit gevoel van ontroering schieten gewoon te kort.

Dagelijks worden er over de hele wereld baby’s geboren, het is een scheppings kracht waar in het gewone dagelijkse leven niet meer bij stilgestaan wordt. Maar dan als het zo dichtbij is, raakt deze oer-oude kracht je zo diep, besef je het wonder ervan weer volop.

En dan het geluk, de liefde van de moeder en vader, hun handen dragen dit kostbare geschenk met uiterste voorzichtigheid, zachte strelingen, fluisterende woordjes, glinsterende ogen.


Het wonder dat ‘leven’ heet
welkom zijn
je geborgen voelen
gedragen, gevoed, omgeven met liefde,
ontplooiing in de cyclus
die eindeloos doorgaat
het wonder dat ‘leven’ heet.


Ook haar grote zus is zo blij en trots,
 mooi en verwarmend om te zien.

6 opmerkingen:

  1. O, wat leuk zeg!!
    Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd trotse oma.
    Je verwoord het gevoel van nieuw leven erg goed!
    Weet nog goed hoe ik bijna acht jaar geleden de hele nacht en dag alleen maar naar mijn meisje kon kijken. Ik doe het nog steeds graag, maar sta er niet meer zo vaak bij stil als toen. Ik ga dadelijk weer even naast haar bed zitten om gewoon te kijken naar mijn slapende meid. En uiteraard ook bij de jongste....
    Thanx en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd :)

    Wat mooi. Het schijnt dat je het als grootouder intenser beleefd, zo'n nieuw leven.

    Hoe traag ze nog zijn die eerste korte tijd. Die bewegingen, alsof ze nog in de baarmoeder zijn. Zo mooi...

    Enjoy... maar dat komt helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marianne,

    Wat leuk zeg, van harte gefeliciteerd!!

    Oma worden is zo leuk! Heel anders als toen je moeder werd!

    Geniet ervan!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Susanne Vermeeren24 augustus 2010 om 20:08

    Hallo Mariannne,

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je
    kleindochter.

    Groetjes Susanne

    BeantwoordenVerwijderen