maandag 23 augustus 2010

slaapmelk

Als je de slaap niet kunt vatten heb ik hier een recept van een gezond en effectief melkdrankje.
Het komt uit de ayurvedische traditie: een oude Indiase geneeskunst en leefwijze.
Ik heb de opleiding tot ayurvedisch consulente gevolgd in BelgiĆ« bij John Marchand. Het loont de moeite zijn website eens te bekijken.

Slaapmelk
Een beker melk.
Rasp er nootmuskaat over, strooi iets kaneel erin en snij 2 kardemompeultjes een kleinstukje in en leg de peultjes in de melk.
Verwarm de melk.

Zeer eenvoudig en zeer effectief!
Je kunt er ook een klein theelepeltje honing door roeren maar doe de honing er dan pas bij, na het verwarmen van de melk. Als honing te hoog verhit wordt gaan diverse belangrijke voedingsmiddelen verloren, de lekkere zoete smaak blijft uiteraard.

2 opmerkingen:

  1. Leuke tip! Mooie nootmuskaatmolen....ik zag ze laatst in een winkel staan. Werken ze handig??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemarie, de molentjes werken als je de nootmuskaatbol er maar goed hebt. Ik vond hem ook zo mooi om te zien en het veel lekkerder vers geraspte nootmuskaat.
    Ik kom volgende week even op je blog kijken, yit nu achter een andere computer.
    gr, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen